De 7 geheime manieren om uw tijd en lopende kosten te verhogen

In dit artikel gaan we de 7-jaarsregel uitbreiden en kijken wat er in uw belastingaangifte staat voor de boekhoudkundige periode.

Sinds 1 januari 1980 gebruikt de Britse regering voor haar belastingaangiften de gegevens van de vele bedrijven die vóór die datum waren opgericht. Dit heeft een enorme hoeveelheid gegevens opgeleverd, van ongeveer 6 miljoen records, en deze waren vluchtig tot ongeveer het jaar 2000. Meer dan 20 jaar gegevens zijn nu dus verdwenen en de gangbare mening is dat het niet de moeite waard is om nog verder te gaan, tenzij er een aanzienlijke overdracht van informatie over uw bedrijf plaatsvindt.

Het is nu gemakkelijker om de laatste 20 jaar gegevens te vinden. Dezelfde oude rollen pasten mooi in een kleine witte ruimte of doos en dit formaat was leuk omdat er ruimte was voor standaardisatie, maar het was ook traag en moeilijk. De criteria voor FBT data zijn verschillend van land tot land en sinds januari 2012 zijn deze criteria zeer ingewikkeld.

De HMRC heeft de laatste tijd meer aandacht besteed aan de post date-bepalingen van sommige overeenkomsten en wij hebben gemerkt dat zij, zowel bij ons als bij de aandeelhouders van de ondernemingen, een aanzienlijke inspanning hebben geleverd voor het grote aantal ondernemingen met een zeer recente geschiedenis van te late betalingen.

Het lijkt erop dat zelfs een kleine onderneming een beperkte tijdspanne kan hebben waarin een laattijdige betaling er niet toe doet. Als u bijvoorbeeld een bedrijf hebt waar u alleen contant geld accepteert tot 19:00 uur en een achterstallige rekening hebt tot 19:05 uur, maakt dat niet uit.

De eenvoudige oplossing is om te laat te betalen. Zelfs ten koste van de 1 volgende maand te late betaling kan uw bedrijf nog steeds de kosten van de tijd waard zijn, omdat de beslissing om te laat te betalen, al vóór de 1 dag te laat zal plaatsvinden. Als de onderneming een cheque of een automatische afschrijving aanvaardt en een dag of wat te laat betaalt, kan dat nog steeds een slecht effect hebben voor die ene dag, maar nogmaals, het is een boeking en nog een mening die uw klanten al dan niet in uw Grignon-verslag kunnen zetten. Je krijgt tenslotte wat je ervoor betaalt

Voordat u cheques of automatische incasso’s aanvaardt, moet u ervoor zorgen dat u over voldoende middelen beschikt om deze te dekken. Als ze voor een vaste schuld zijn, zoals uw hypotheek, is dit misschien geen probleem. Als u echter alleen per automatische incasso of per bank betaalt, zorg er dan voor dat u over voldoende middelen beschikt om de waarde van de schuld te dekken. Als u cheques en automatische afschrijvingen aanvaardt, zorg er dan voor dat u over voldoende fondsen beschikt om de uitgaven van de maand te dekken.

Zorg ervoor dat u wat geld achter de hand houdt, voor het geval u cheques, automatische incasso’s enz. op de vervaldag moet betalen, en dat u voldoende geld op de bank hebt om deze kosten te dekken.

Lees meer:
Administratiekantoor Breda
Boekhouder ZZP Breda

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *